söndag 23 december 2012

Det närmar sig...

Äntligen kan jag visa vad jag fyndade på Hötorgets loppis "häromsistens" när jag var till Sthlm.


En lampett!
Den är made in Sverige och fungerade faktiskt... men lampknopparna var besvärande fula och kontakten var ojordad, så den behövde lite pyssel.
Det pysslet tog sju veckor.
Jag kan berätta att den kostade 100 kr och de nya knopparna kostade 13 e st.
Så kan det gå när man fyndar.

I år är det första gången som vi inte har fått, tiggt eller stulit en julgran.
Den är huggen på egen tomt, eller som jag rättar maken hela tiden, "på egna marker" skall man säga.
Nog låter det lite hävare eller hur?


Man kan lätt se dager genom grenverket, så det blev ingen Kalle Ankagran i år.
För mig gör det inget.
Jag är lite svag för skira granar.

Nej hör ni gott folk...

GOD JUL!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hoppas ni får önskejulen... Den med lugn och ron:)

      Radera
  2. Lampetten är verkligen fin och värd sitt pris. Och granen också. Det är inte illa att hugga gran på egna marker. vi har nästan gjort det i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med det priset kunde en gammal utnött sko passat.

      Radera
  3. En riktigt God, Vacker, Vänlig, Underbar Jul önskar jag Dig med!/Loll

    SvaraRadera