måndag 27 februari 2012

Bjurholm.

Här bodde vi...
Bjurholm i Västerbotten.
Bjurholms kommun är Sveriges minsta kommun beträffande folkmängd. 968 st. enl. Wik.ped.

Denna bild togs för att påvisa att Bjurholmarna fått information om att snövallar hindrar farten. Den är en av de få bilder jag tog av samhället. Om ni synar riktigt noga kan man se kyrkan mellan björkkvistarna vänster om skylten.

Strandbergs TV på Åland upphörde med sin verksamhet och har flyttat till Bjurholm.

 Detta är samhällets vanligaste fordon. Detta ekipage har lyxutrustats med med sittvänlig stol och säkerhetsbälte.
Vissa ordningsproblem skapar de. Man kan se äldre damer köra fyrfiligt på huvudgatan.
Lokal rituell dans av infödd i röken från lägerelden.

... och här skidade vi.            AGNÄSBACKEN 20 min från Bjurholmcity.

4 kommentarer:

  1. Du har rest till vintern ser jag. Jag vet inte om jag skulle stå ut med mer snö nu när solen börjat värma och smälter bort den.men vackert ser det ut iallafall.var det kallt också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mellan 3 och 10 minusgrader. Vi hade en kolossal tur med vädret.

      Radera
  2. Infödingens ritualier har gett flera dagars efterverkningar. Dans är farligt

    SvaraRadera