torsdag 29 mars 2012

Läst igen.

PANSARHJÄRTAT av Jo Nesbö.

Så har det hänt. Jag har läst en deckare som gett mig ångest, illamående, hjärtklappning, sorg, ilska, ja känslor över lag. Jag känner mig klokare efter att ha läst den.
Har ni tänkt på det att... din moral kan du ha fått av en berättelse din mormor har läst ur en sagobok?
Inte?
Int´jag heller. Att vår moral formades av halvgrumliga minnen från vår tidigaste barndom?
Det har Jo Nesbö tydligen grubblat på.
Det sätter onekligen Alfons Åberg i en annan dager.

Det finns ett problem med J.N:s bok.
Den är 647 sidor lång.
Från mitten av boken tror man att man är lösningen på på spåret och vad händer?
Ja, allt rivs upp igen och igen...
Man tumlas och manglas och tumlas åter.

Läs böckerna om kriminalaren Harry Hole, PANSARHJÄRTAT den åttonde i serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar