söndag 19 augusti 2012

Stallhagenkalas.

Jag har varit på ett härligt 50-årskalas!
Lyckliga jag!
Det gick av stapeln på vid Stallhagen och det tilltalade synnerligen mina smaklökar.
Vi fick en liten rundvandring och provsmakning + en del fakta innan vi kastade oss över maten.
Blandannat denna öl som smakar "rökt" och har 7% alkoholhalt fick vi en engagerad beskrivning av.

Vi provade det till lammkorv och medwurst. Spännande!
Ian Rod underhöll med irländsk musik och när de tröttnade tog ett dansband över stafettpinnen. Kul blev det, för jag fick dansa och "nojsa" med folk jag inte träffat på evigheter.

Den förfärande nyheten i tidningarna, om att Stallhagens öl skulle vara slut kom på skam, det var tydligen något överdrivet.
Men kanske efter att jag var där så kanske det sinade i baljorna.
Men "hav förtröstan gott folk!"


En suddig bild, men ändå ett bevis på att mer är på gång.

4 kommentarer:

  1. Härligt! Vi har två flaskor av just den ädla drycken i kylskåpet men de ligger där dag efter dag eftersom vi inte riktigt kan bestämma vad vi ska äta för att få bälga i oss dem till...:/ Man är inte så van med finare drycker tydligen, det snålas och snålas...:)Men den som spar han har om resten tar slut!

    Och by the way: Är inte irländsk musik för cool helt enkelt!?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt underbar. De är så skickliga. Jag skulle Dricka det till en köttförrätt, kanske rökt fårfiol.

      Radera
  2. Och så får du aldrig nog av 50-årskals. Jag var ju också på ett väldans trevligt nyligen...

    SvaraRadera