torsdag 10 januari 2013

Kringelikrokar på

Jag såg på TV:n att en av svenska Hollywoodfruarna, behövde ha en assistent för att sköta bloggen.
Haaa haaaa haaaa skrattade jag rått, inte högt, men i mitt inre.
"Det var ju en väldigt persooonlig blogg" (spydigt) hö hö hö!

Följande konversation vid scenario: "Blondinfru ropar över axeln, på väg ut med Guccin på armen":
Frun: Idag mår jag inte så bra. Träningsvärk av gymbesöket. Jag skall fara till Las Vegas med min man i morgon så nu far jag och fyller på läpparna!
Bloggassistenten: Ok, jag skriver och sätter in lite bilder!

Nu tar jag tillbaka mina hånfulla grymt.
Jag behöver ju en så´n där ju.
Om man skall till att jobba 12 timmars nätter, sova lite och sköta lite hem...
...blir det inte många blogginlägg, nej.

Man behöver ju uppleva för att ha något att berätta
...och det hinner man ju inte med, om man skall hålla på med vardagens göromål.
Ja, jag kan ju berätta att jag tillrett en fantastisk "köttbullar i gräddsås" och att maken kastat ut granen och efterlämnat ett litet berg av barr, men jag kände ändå en stor tillfredsställelse över hans tilltag...
Visst kan jag det...
...och att jag ÄNTLIGEN kommit mig för att ringa och boka  hos "Mjuk och len" för att utnyttja mina presentkort jag fått av polarna. Nästan exakt 300 e!! Ni fattar att de anser att jag behöver renoveras upp.
Det gläder mig att de fortfarande tror att det är möjligt.

Nåja.
Jag är ännu inte fri från behovet att korva ihop mattrasor till korgar och dylikt.
Här är mina senaste alster.


En liten matta till torpets tvättrum.
Inget mönster, ingen planering, ingen symmetri, men lite sortering av färger dock.


Åsså en sådan där korg igen då...
Jag har ännu inte löst problemet med att jag inte vet vad jag skall ha dem till.

11 kommentarer:

  1. Hoppet är det sista som överger människan :)

    /Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant! Man kanske kan virka i en fyrkantig form, mera praktiskt kanske?

      Radera
  2. Korgen kan väl funka till schampo, balsam och duschkräm...bära till o från bastun etc...eller till hoprullade småhanddukar för handtork... :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja , bra ide'er. Fikakorg till stranden eller i cykelkorgen med några cider och myggspray i på midsommaraftonen;)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack! :) kul att göra. Jag vet inte hur den skall se ut förrän den är färdig.

      Radera
  4. Det är fint med hantverk. Så de så! Jag går ju loss på papper, papiermarche. Nog tror jag det blir lite sånt pyssen senare under vintern i år också.
    Men Bella! Min kära make fick också mjuk o len i present. Han var där flera timmar och var som ny då han kom hem. Men jag lyfter ett varningen finger! Det går över fort. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. I dina korgar ska du ha allt smink och alla krämer du använder där ute på torpet. Korgarna matchar ju den fina mattan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hö Hö Hö... Du borde se hur jag ser ut på torpet....

      Radera
  6. Jag var ironisk :)
    Du är så jordnära så jag antog att du kör a' la naturell när du är där!

    SvaraRadera