torsdag 23 maj 2013

Få se vad det blir...

Jag hade väl egentligen inte tänkt, men nu kommer det att bli så ändå.
20 år av rätt misslyckade försök att ha trädgårdsland bakom vårt hus har tydligen inte avskräckt mig från att försöka igen.
I fjol fick det stå tomt. Då var troligtvis det förra årets taniga skörd så pass färskt i minnet.
Jag har istället odlat på stugan och fått rätt bra resultat. (nåja, dillen blev inget).
Men i år... dags igen!

Men nu ser det inte roligt ut!

Det är bara att sätta igång och börja rensa det frodiga ogräset. Tre rågade skottkärrslass med ogräs blev det.

Jordfräsen fungerar inte för tillfället  så det blev till att vända för hand...


...sedan kultivera med pinnharven som går på bröd.


Ja, och kratta ogräsrötter...


Sen gjorde jag ett växthus (typ) som kommer att blåsa omkull vid första vårbrisen.

Därefter var jag klar.
Och nu skall jag gå på jobb som omväxling!

4 kommentarer:

  1. En fröjd för ögat! Och vilket näpet växthus. Du lämnar väl taket öppet senare - då behöver du inte vattna så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för råd! Mycket ovan odlare nämligen!

      Radera
  2. Vad ska man säga? Energiknippe? El. skam den som ger sej?
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser värre ut än vad det är. Det är en fantastisk mylla, lättarbetad och fin.

      Radera