tisdag 31 januari 2012

Glojärn.

Kan det vara så att jag faktiskt i hemlighet, så hemligt att jag inte ens visst det själv, har önskat mig glasögon?
...att kunna se lite forskande över kanten på glasögonen, vika ihop dem och lägga dem på bordet och sucka som om jag behövde vila efter att ha gjort något viktigt och klokt.
Den där känslan också när man lägger undan dem + boken på nattduksbordet, med tanken:
" Så var även denna dag till slutet kommen".

Lite vuxet sådär...
Att lyfta upp dem i pannan "GW Perssonskt" och kisa något glosögt mot de unga flickorna på jobbet, lite lagom så att de KÄNNER av åldersskillnaden, förstår min visdom och inte DIREKT börjar komma med några nymodigheter som jag inte förstår mig på.
(Jag har ett par i arbetsrockens bröstficka. Pantermönstrade, liksom pantertant, för att göra signalerna än tydligare)

Kan man på annat sätt förklara denna mängd av, drivorna av bensinmacksglasögon som ligger och dräller?
 HÄR!

 ...och HÄR!


...och i väskan...

Jag har väntat på det, men först igår!... kom maken med med en syrlig kommentar.
-  Har du sökt för det där med glasögonen?
Det var när jag hade köpt matchande brillor till boken jag läste.



(Jag läser ALLT som är oläst i huset om ni undrar över mitt något ungdomliga val av bok)

4 kommentarer:

  1. Du skriver så roliga inlägg:)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Man har så goda förebilder inom släkten, antar jag ;)

      Radera
  2. Hahaha, jadu, jag kan inte annat än applådera din förmåga att framställa allt så bildligt. Och jag applåderar även din gigantiska brille- samling! Imponerande må jag säga! :)
    Men lite rädd blir jag allt då du säger att du har skaffat leopardmönstrade sådana, leopardmönster ser jag som ett allvarligt tecken...Tant- tecken.
    Själv har jag både en väska, en scarf och en BH med leopardmönster. Skrämmande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså minsann! Även BH i leopard :O
      Det får mig genast att fundera på hur det skulle vara att ha BH i fuskpäls, äkta leopard är väl knappast att tänka på. Om det nu blir att fara norrut på sportlovet så kanske man behöver varmare doningar.

      Radera