måndag 30 april 2012

...och vackert väder dessutom.

Att leva tar tid och skall man leva fullt ut hinner man inte blogga tycks det.
Bara för det nödgas jag nu göra en sammanfattning av helgen.
Under fredagen höll jag dammsugaren i ena handen och el-vispen i den andra mest hela tiden.
Det var nämligen så att mellanbarnet passade på att fylla 21 på lördagen då HIK-fotbollsherrarna hade premiärhemmamatch.
Detta ledde till ett tidigareläggande av festligheterna till fredagkväll... inte i sonens hem... utan i hans barndomshem där tårtorna  har bakats de tidigare 20 åren. Det ansågs väl som ett säkert kort kan tänkas, för han dök avslappnat upp i kostym och sidenslips och satte sig vid det dukade bordet för att först inta den numera sedvanliga gemensamma bergmanskafamiljens fredagsmiddag. Maken kom hem från arbetet, inte helt införstådd med upplägget, då vi i IT-världens förlovade land inte lyckats kommunicera på ett lyckat sätt, men lommade snällt iväg för att byta om inför kvällens begivenhet.
Tårtan (choklad,maräng) blev så lyckad att jag inte hann ta ett enda foto av den. Den försvann med blixtens hastighet.
Dagen efter hade dottern innebandycup.
De förlorade alla matcherna, men var glada ändå.
De har ju övat på förlorandet hela vintern, eftersom de spelat i pojkserien i brist på  flickserie, så en viss vana fanns.

Se sån stil...

Därefter HIK-match i Eckeröhallen. Båda mina söner är numera med i laget. Födelsedagsbarnet lyckades dagen till ära peta in ett mål och det slutade 1-1. Inga foton...
Kvällen, vildmarksbad. Inga foton där heller och det skall ni vara glada för.
Söndagen ägnades åt jakt.
Vi lade ner stor energi på att leta upp en huggkubbe av gran. Flera ägor uppsöktes, men ingen jaktlycka denna dag fast huggkubbar inte är så snabba som det sägs.
En bild har jag dock.

Söndagskvällen vek vi åt motorintresse.
Lite slappt av oss måste jag säga, men vi har inte satt igång dotrans moped och visat henne vad som är fram och bak den.
Körkortet är i hamn ...och hon sitter på kammaren och kurar framför datorn?!
Liknar ingenting.
 Jodå, går ju finfint dennahär.


Gasen till höger, koppling till vänster, starta i neutral, släpp gasen när du växlar...bla...bla...
OKEYYYY!!!! FATTAR!!!


rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

3 kommentarer:

  1. ..........jellp..........Lite läskigt är det allt med bárn på moped,särskilt egna barn på moped kan jag tänka mig........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Jag var inte lika nervös när den "grå" puttrade runt gården, det kan jag ju säga.

      Radera
  2. Vilken härlig helg ni haft! Nu är det helg igen.
    Jag hoppas att vi kan stråla samman i sommar . Inget nytt under solen och jag har nyckel och vet vart de andra nycklarna är .. så varför inte??
    Far till Thailand 3 veckor i juli.. Men sen så några dagar i alla fall. P.S
    den som läser det här förstår nog inget , men huvudsaken är ju att du gör det D. S Vilket jag hoppas du gör

    SvaraRadera