torsdag 26 april 2012

Tummelisa och Dummelisa/glasögonöde

Tummelisa fyller 77 år i år.

Troligtvis har hon koll på minsta pollen när hon skall kravla omkring bland blommorna.
Själv svär man ve och förbannelse när man försöker zooma in innehållstexten på någon vara i butiken och
Clas Olssonbrillorna ligger hemma på köksbordet.
Man känner sig som en Dummelisa.

Orsaken är naturlig. Giftasmogna tummelisor behöver inte glasögon och jag ligger inte i fas med henne.
Nej, jag borde nog söka mig en annan förebild.
En som också måste ha glasögon framför datorn.

2 kommentarer:

  1. Jag använder linser..det bästa alternativet tycker jag...dom sitter alltid där dom ska och är med överallt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det börjar bli optiker dags. Jag har bara experimenterat själv ännu. Linser borde vara optimalt för mig... när man nu är som man är. *suck*

      Radera