torsdag 15 november 2012

Men NU är det slut partat!

Jag och min jobbarkompis råkar fylla jämnt ganska nära inpå varandra, så vi bestämde oss för att ha en liten "tillställning" tillsammans  för de andra kompisarna som har oturen att fylla udda då, då...
Allt var underbart på kvällen, ungefär som "en bal på slottet", men allt roligt har ett slut.
Kompisens make informerade mig när vi höll på att städa undan att:
"Jag har satt en trave med byttor och karotter i framsätet i din bil. Den såsiga grytan lade jag överst, men KOM IHÅG den har INGET lock så kör försiktigt.
Jag: "FNYS!" Bara för att man gått och fått en släng av medelålder nu, så tror du att man HELT tappat minnet... hrmpf!"

Hoppa in i bilen
Backa ut.
Rrrrrrrr Rrrrrrr rrrrrrRRRRRRRRRRRRRR....
(första korsningen)
Niiiit... sväääääÄÄÄÄÄÄng..... PLUOOOOUUURRGH....

Tur att affären inte hade så många ljus som krävdes för att påvisa vår höga ålder!


Då hade väl bordet brunnit upp.

4 kommentarer:

  1. Bor också du i Brunsåsensland..hur många nyanser? Men roligt har du haft ialla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör jag ... Det känner jag ibland när jag skall till och skriva ett blogginlägg .

      Radera