söndag 13 januari 2013

Grace tekniken

Jag hade inte tänkt lägga in dessa lite tråkiga bilder, men sist och slutligen är det det
VERKLIGT UNIKA med Grace...
det som finns i maskinrummet.

En sävligt snurrande ca 100 meters propelleraxel får via


Värtsilämotorn  (viliga kolvar) som enda passagerarfartyg i världen kraft från


GAS!

Känner mig också manad att lägga in några bilder från den imponerande stora bryggan.
(Där man ser till att fartyget hittar fram mellan kobbarna )


Jag frågade inte, men jag bedömer att den är ca.... tja... 40 meter bred kanske?


Ja vad kallar man detta? Cockpit?

2 kommentarer:

  1. Det ser overkligt ut där uppe, som om det var ett flygande tefat. Ett under av teknik. Här uppe tycker vi att det är ett stort under att gamla Vasa Express har börjat trafikera Vasa- Umeå igen efter att ha varit o värmt upp sej i den Grekiska övärlden under ett antal år. Den förra färjan hade ungefär samma priser som en Thailandsresa, och en komfort som Gamla von Konoff. Nu ska man tydligen koncentrera sej resenärer igen. Vi får väl se i slutänden.
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Spökskeppet "den flygande Österbottningen". Ni måste mellanlanda på Åland så ni får taxfree.

      Radera