onsdag 20 mars 2013

Stämning, typ... Fåglarna

Igår fick jag nästan ingenting gjort.
Jag bara gick omkring och väntade.
Ibland sneglade jag västerut....
väntade på den mörka molnbanken som skulle torna upp sig.
NÄR KOMMER SNÖSTORMEN?

Ute var det ett underbart väder.
"Jo, jo, det är fint väder nu, men snart kommer det."
Vädret var fortfarande fint men jag kunde inte uppskatta det.
Nej, det påminde faktiskt lite om början på en skräckfilm.

Idyll, idyll, glada skratt, normal samtals ton, lugn och ro... för bra för att vara sant!


Hitchcock skulle ha gnuggat sig i händerna.
"När kommer den förskräckliga snöstormen? "
"Lås in barnen, spika för fönsterna, bär in ved, kontrollera batteriförådet och bunkra ärtsoppa! ...snart är den över oss."
Jag kom mig inte ens för att "blogga", fast jag mycket väl hade tid till det.
Nej, istället såg jag på filmen  "Stig-Helmer Olsson The story" för att skingra tankarna.
SKINGRA?
Jag blev ju för sjutton gubbar lobotomerad!
Den var inte bra.
Efteråt kände jag mig ännu mer ångestfylld,
satt nästan och önskade att stormen skulle komma och skicka iväg mig någonstans... till Oz eller Nangialagrottan.

Butter hela kvällen var jag, satt mest och klagade över mitt högerben som värkte.
"Gå till läkare!" sade maken.
"Nej, nej, först måste jag äta en kur Burana och Panadol, så sparar jag in ett besök."
"Nu tycker jag du är en yrkesskadad besserwisser... hålla på och behandla sig själv!!!  (mutter mutter)."

Idag var jag till läkare.
(Ja, jag är faktiskt inte omöjlig)
Han skickade hem mig på en kur Burana och Panadol.

På tal om fåglar.
Idag märkte jag att det var helt tomt av mat på fågelbordet.
Stackars kräk.
Jag bestämde mig för att fylla på. Nu har ju dessutom snön smält undan så det är lättare att ta sig fram till bordet.
Jag har verkligen varit nöjd detta år över att råttorna inte rånat fågelmaten. Några få spår såg jag i början av vintern, sedan inte ett spår på snön.

Nej varför skulle man gå på snön, när det är mycket smartare att ta gången man grävt, raka spåret till bordet.
Lurad!
...och snöstormen?
Var det de där snöflingorna som singlade ner på förmiddagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar