torsdag 25 april 2013

Bostadsproblem

Jag har i flera år tänkt att jag skulle städa bort de holkar som blåst ner.
De har liksom bara blivit kvar där de hamnat. (Ja kan ni fatta, så slarvig är jag)
I dag var det då äntligen dags.
Men, alla hade de ju botten och tak...
Kanske jag ändå skulle sätta upp dem igen?
De har ju på tok för stora hål, men vad vet jag?
Det är kanske inne med stora entréer numera?

 Ja, det ser inte bra ut!



Nu blev det genast bättre.















Vissa projekt kan man glömma

 Men den här får komma upp igen


men sen... inte vet jag....




Ja upp med den bara!


Det kändes inte helt tryggt.
Jag såg nästan ända
bort till Mariannelun... Mariehamn menade jag.



En med metallband!
Stor spricka i den + att botten höll på att ramla ur.
Det visade sig att det bara var spikarna som rört på sig.
Lite knacka här och lite bulta där och sedan...





Sist och slutligen en sprillans, som jag hängde upp i körsbärsträdet.


När jag gjorde det drabbades jag av ett anfall av avundsjuka.

JAG VILL OCKSÅ BO I ETT KÖRSBÄRSTRÄD!





4 kommentarer:

  1. Tjo va de ska bli livat i holken, även på andra dagar än Lördagar.
    Till holken i Vårdö kommer flyktingar norrifrån i morgon, där kan det också bli livat.
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha ! Trodde jag inte att någon skulle kommentera med "Tjo...".
      Holkar är till för att livas! Det skall vi se till! Kör försiktigt!

      Radera
  2. Så snäll som du var mot alla era uteboenden så tycker jag det minsta du kan kräva är att själv få bo i ett körsbärsträd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det var någon sorts ordning i den här världen!

      Radera