söndag 4 december 2011

Övar och övar och övar...

Idag har jag suttit och övat med Queenkören i fyra timmar och nu känner jag att jag har en sträckning i vänster "arsulshalva". Jag får väl hålla med om vad min gamle far sade:
 Att "det inte var nyttigt med den där moderna pop-musiken", men han tänkte väl inte just då på att jag skulle bli "rövhalt" av den, utan mera på att vett och förstånd skulle försvinna i takt med de slamrande trummorna.
Roligt är det i vilket fall som helst.
Idag har dessutom några av solisterna varit med.
Man blir imponerad över hur bra folk sjunger!
Ja, då var det bara att öva hemma då.  Hela programmet skall sjungas utantill... ett tjugotal låtar och jag som har så svårt att lära mig texter. Jag kan inte ens "tryggarekan".
Det finns inga genvägar. Det är bara att råplugga!

4 kommentarer:

  1. Vänd på stolen och sitt i fyra timmar till så jämnar det ut sig. Råd i all vänlighet:)

    SvaraRadera
  2. det jag gör när jag ska lära mig sånger är att lyssna på dom. I mp3 spelaren eller i datorn.
    Lycka till. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har de flesta låtarna på ljudfiler med min stämma på datorn. Det gäller bara att sitta ned och GÖRA det (lyssna, öva, memorera)... och så gäller det att man har en bekväm stol då kanske...

    SvaraRadera
  4. Haha, rövhalt...Den var bra! Var och när blir det uppträde?

    SvaraRadera