lördag 9 juni 2012

9 Juni, Ålands självstyrelsedag

Det facto att självstyrelsen hade 90 års födelsedag brydde sig inte svärtorna i torpviken om på morgonen .

Dock fick jag lite bestyr av denna bemärkelsedag då jag nödgades söka mig från östra Åland, från torpet, till den allra västliga delen, Eckerö.

Här vajar Ålands flagga över det mäktiga posthuset. Tack och lov så är det den flaggan och inte en blåvitröd... eller kanske en blåvit.
Jag hade äran att få vara med och inviga konsthantverkutställningen som i många år i rad nu satts upp i Eckerö posthus. Kulturministern festtalade och Belcanto, sångskolan som jag är med i på ett hörn,  sjöng lieder, opera och till det sista samlades vi i en kör där vi sjöng sommarpsalmer (Katrinas bla.).

Jag tog även några fönsterbilder.

På glänt mot Ålandshav inifrån posthuset.
kanske satt ryssarna och tittade tittade ut genom samma fönster och undrade vad som fanns på den andra sidan om havet?

Jag älskar färgat glas och blev glad när jag plötsligt hittade ett helt fönster.
Jag rekommenderar er att gå och se utställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar