lördag 1 januari 2011

En avvikande jul och ett traditionellt nyår.

Så var det då nyårsdagen. Gott Nytt År förresten!
Julstjärnorna ser lite slokande ut i sina krukor och granen släpper några barr då och då.
Det mesta helgstohejjet verkar vara över nu och vi återvänder så småningom till det normala.
Jag har haft ett litet blogguppehåll för jag tappade lite styrfart då vi fick sorgebud på självaste julaftonen.
Den sprittande julkänslan ville inte infinna sig fast vi gjorde vårt bästa i en situation som var oåterkallelig.
Dessutom jobbade jag hela julen...
Direkt efter att jag gått på ledigt for vi ut till torpet.
I min stora utmattning så glömde jag att ta kameran med, men jag kan berätta att vi skottade snö, bar ved, eldade, åt, sov och läste julklappsböcker.
Vi kom hem något helare än när vi for.

Nyåret blev traditionellt då istället.
Middagen som åts med vänner är en återkommande tillställning.
Barnaskarorna har minskat betydligt. (nu tre stycken)
Resten är vuxna och firar på annat håll.
De barn, eller rättare sagt yngre tonåringar som var med, var ute och "fjuttade" med kinasmällare och det ymniga snöfallet kunde inte hindra dem till det.
Vi skyndade oss hem ganska snart efter tolvslaget innan vägarna blev alldeles ofarbara, för det var då ett JÄKLA snöande denna vinter!
En dotter i snöfall klockan 00.11. 010111.

2 kommentarer:

  1. Ja, det var så ledsamt med dödfallet. Beklagar sorgen.
    Har tänkt komma på julkaffe till er och med J:s julklapp som ju Anton glömde ta med sig på julaftonen. God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Sorgligt är det alltid med dödsbud, men extra jobbigt när det händer under julen.
    Sköt om er!
    Och den där snön kunde sluta komma nu alltså, det räcker nu (och blir över).

    SvaraRadera