torsdag 20 september 2012

Insikt.

Jag bara fortsätter och fortsätter på pastilltemat.

Jag söker och söker på "nätet" men jag får bara inse att jag har sett min sista VOIMA pastillask.
Inte en enda bild kunde jag hitta.
Denna starka pastill som hade en så stor betydelse i min barndom.
(Man skulle kunna säga att den hade en stor roll i min fars kamp med att sluta röka och att smaken förargligt nog var mest stark och inte god. Detta gjorde att han oftast fick ha sina pastiller ifred för oss ungar)
Skärrad sökte jag sedan på nätet om samma öde drabbats pastillasken PAX.
Pax, som min barndomspräst ( latin. Pax= frid) Bygård så generöst bjöd på när vi ungar var inne och trynade i prästgården.

Puh! Den fanns.
Nu blev det ett intensivt sökande efter  cigarettasken KLUBB 77.
Länge trodde jag att jag inte skulle få se den mera, men så hittade jag den plötsligt under sökordet Työmies.

Man kan konstatera att KLUBB77 var tidigt ute med tanken att man inte skulle marknadsföra tobaken med färggranna logos.

...och hur bra går terapistädandet då?


Jag kommer att gråta bittert innan kvällen med denna fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar