torsdag 20 september 2012

Red alert.

Kapten Bölja är på jobb.
Han hann ungefär köra ut från gården, lägga i trean, när målfärgen började flagna på huset, frysboxen larmade, kanalerna försvann på TV:n  och mystiska larm kom i bilen och lampor lyste RÖTT!
Dett gav ännu ett anfall av ivrigt Googlande.
Felsökning på gång.


Var är oljestickan?

Hittad och så gott som torr.

...och var fyller man på olja då?
(måste ringa maken)
Det skulle stå 710 på locket, sade han.
Jag fattade inget av det, men hittade ett lock med en oljekanna på och det tyckte jag var väldigt upplysande.


Vaddå 710  ?

(läs uppochner)
Sabla Bölja, han skall få!
 ...smörj förstås.

9 kommentarer:

  1. HAHAHAHA ja vad kan man säga.....:)
    "-HÄHÄHÄ" skrattar han än i denna stund, tro mej...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är nog bara tacksam för sin rådiga hustru;)

      Radera
  2. Duktigt. men inte kan det gälla den nya volvon!!!Smörj på du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att JAG skulle köra Volvo när det finns dubbla w:n? Nännä!

      Radera
  3. De var mycket elände nu på en gång, hur ska jag tolka det. Nå ja det blir nog bra bara du får städat.
    På tal om städa så var jag och hjälpte till och städade åt min "doter" och plockade tvåhunda leksaker (vild gissning) från golvet . I mitt barndoms hem var det inga problem att plocka bort leksaker, det fanns inga.
    Gud va gammal jag är! Jag börjar tänka mer på hur det var än hur det är.

    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leksaker skall städas med skyffel! Vad spelar åldern för roll när man har behållit skönheten?

      Radera
  4. Ha,ha Tack! jag tar åt mej.

    SvaraRadera
  5. Verkar vara ett återkommande problem för sjömanshustrur det där att allt händer när de drar till havs.
    Tur att du är en rådig kvinna :)

    SvaraRadera