måndag 31 oktober 2011

Baltichallen mitt andra hem.

Lördagen räddades av fem timmar i Baltichallen.
Jag menar:
- Vad skulle jag annars ha hittat på en vacker dag som i lördags?
Tja, jag hade ju kunnat vara med och bättre instruera projektet utanför trappan.
Nu hann jag vara med bara en liten del av em. vid middagstid, då jag sprang som en tätting mellan middagsmatstillverkning och sandhögarna. Men trädgårdsmästaren är ett sant "pro" så det löste sig.

På söndagen blev det kyrkogång, som sig bör, (okey jag har "skriftskolsungdom i huset) och eftersom jag ändå skjutsade till kyrkan sååå...
Dessutom var jag med om mitt livs första kyrkoherdeval.
Hur gjorde jag mitt val?
Eftersom jag har nordeuropast mest utvecklade beslutsångest så frågade jag dotra.
Hon var säker, men hade ingen rösträtt.
Så nu har jag bulvanröstat och sitter och funderar om det är olagligt.
Nä, knappast! Motivet till min lagda röst har väl ingen med att göra.
Därefter fortskred upprustningen av entrégången...

...och sedan gick vår panna sönder och en del av vår tillvaro.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin passage fram till den likaså fina glasverandan.Men,men verkligen otur med oljepannan.

    SvaraRadera
  2. Ja, just när vi var så glada över att det skulle bli så fint. Suck! Vi visste att den sjöng på sista versen.

    SvaraRadera