måndag 3 oktober 2011

Gjort och INTE gjort

Denna sommar har jag egentligen INTE gjort så mycket.
Tack för det!
När det är sommar skall man göra något, fylla livet med "doing" så man känner när det börjar höstmörkna att man inte bara lallat bort hela sommaren.
Nu när jag tänker tillbaka har jag nog inte gjort någonting, men det känns ändå som om det blev en bra sommar... hmmm...
Det jag INTE gjorde var att ta kort. När september kom så hittades fem bilder i kameran.
Detta är ett foto av en familjesammankomst vid syrrans bastustuga efter en härlig "allsång på Erkas".

Det jag INTE tog kort på, var av matchen i "vinboll" som gick av stapeln strax efter att detta för tillfället allvarliga gäng fått ett märkligt infall.
Vinboll: Man blåser upp en tom vintetrapåse, märker ut ett mål mitt på planen, två lag som skall göra mål från var sitt håll, bara sparka med vänsterfot om man är högerfotad, en domare som ibland springer omkring med ena målstolpen... och inga ordningsregler egentligen. Ett visst mått av våld får ivriga applåder.
Jag hade vita sommarkläder och spelade offensivt... Jag var INTE ren efteråt.

Och:
Maken och jag var på en visning av en gammal traktor som vi eventuellt var spekulanter på.

Vi köpte INTE den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar