onsdag 30 november 2011

Going slightly mad

... som Mercury sjunger.
Någonstans i huset piper det!
Det finns någon liten (liten, tror jag bara för att jag inte hittat den förstås) elektronisk apparatrackare som  har pipit lite random sådär, nu och då, under hösten. Min förhoppning har stått till att ljudet skulle upphöra av sig självt, men ICKE!
När jag är på nedrevåningen hör jag ljudet från övrevåningen och vice versa. Det är som om ljudet flyttar på sig och det borde verkligen inte en sund människa uppleva.
Det får mig att tro att det är en begynnande galenskap på gång (att min hjärna skapar pipet, vilket känns en aning allvarligt) eller om pipet är orsaken till att nerverna släpper. Ett klart "moment 22" fall det där...
Oftast tycker jag ändå att ljudet kommer från den utflyttade sonens rum. Det skulle i så fall ge en viss logik i min förvirrade pipvärld för han är något apparatfallen. (ord skapad av grundordet "krackelfallen").
Kanske röjandet inför julen kan resultera i att jag hittar pipgrunkan eller bara acceptera, leva med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar