tisdag 1 november 2011

Missmorgon.

Först blev det en miss av taxi, sedan en miss av buss och jag fick ställa upp och köra Miss Dotra.
Alla grejer är på fel plats just nu, med pannbyte och allt, så de gamla rutinerna funkade inte.
När jag kom hem efter utfört uppdrag så hade det blivit en miss med ytterdörren. Den stod på glänt och den som aldrig missar ett tillfälle är Bruno.
Så blev det att köra och leta efter honom. Han kommer alltid hem efter tjugo min. ung. eftersom det är avlat att han skall ta så korta rundor i jakten, (knäppt va? Tänk om jag var avlad att jag skulle gå hem klockan halv tolv från fester, vad mycket huvudvärk jag skulle slippa) men, jag är ju orolig för att han skall bli en blodig pöl under en Hakkapelliita eller att någon fångar honom och i välmening ringer polisen.
Men han kom som väntat hem!
 Därefter levererades värmepumpen....

...och ganska snabbt på det så anlände
markteglen till entrén.

Det hade ännu inte hunnit bli dag.

5 kommentarer:

  1. Oj! Det verkar hända en hel del hemma oss er:)

    SvaraRadera
  2. Men vilken tur att Bruno återvände hem. Det är verkligen hemskt att vänta och inte veta...Ja de händer saker i ert hus minsann! Tråkigt med extra utgifter. Lycka till med värmepumpen.

    SvaraRadera
  3. Ja här går det vilt till bland folk och fä. Status just nu är att jag har ingen värme förutom spisarna och en fläkt + inget varmvatten. Detta är en förbättring från igår då jag inte hade något rinnande vatten alls.
    Än så länge är det inget problem. Det hade kunnat vara värre. :)

    SvaraRadera
  4. Kors vilken morgon och sladdbarnet på vift också!
    Jag borde ha avlats på att hushållsarbeta jag, att de inte tänkte på det!!!

    SvaraRadera
  5. jo jag svarade i under inlägget..men om du inte hittar mig så sök på min hotmail adress miacrlqvist@hotmail.com
    Kram Mia

    SvaraRadera