torsdag 10 november 2011

Inte klippt för min del.

I morse chockades jag svårt när jag kastade en hastig blick i spegeln.
Men, hur ser jag ut egentligen?
NÄR??? ...var jag till frissan senast?
 Jag lade mig visserligen med lite halvfuktigt hår och såg ut därefter, men det kan ändå inte förklara detta uteliggarragg.
Så såg jag på maken... inte ett strå på vift, perfekta kanter.
- När var du och klippte dig? Undrade jag lite avundsjukt.
- Igår.
Ingen "big deal" egentligen. Man bokar en tid och går och ondulerar sig bara.
Inte idag, (omöjligt att få tid på så kort varsel) måndag (likaså) tidag (då börjar vaket som varar veckan ut)
veckan därpå...

Kanske maken skulle kunna hjälpa mig att bli en "Alexander Bard Look a Like" så länge.
När jag googlade på fula frisyrer nyss, så kom denna frisyr upp.
 Det var ung. såhär jag hade tänkt det. Snart kommer stilpolisen och tar mig i örat, kanske blir man inburad på livtid.


Jag får dra en mossmössa på mig, för på stenar är det snyggt i alla fall.

8 kommentarer:

  1. Håller nog inte med google där...att det där skulle vara en ful frisyr...? Då har man väl sett värre...Du får rycka tillbaks i örat på stilpolisen barra. :))

    SvaraRadera
  2. Varför inte ta en sväng till Godby. Sen jag började med det så åker det långre håret av med jämna mellanrum.

    SvaraRadera
  3. Jag borde göra nåt drastiskt med mitt hår...det är väl inte tillräckligt att det är kolsvart antar jag ;)
    Funderade på om jag skulle klippa det kort, det har inte jag haft sen...öh...ja, det var länge sen i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Lilith: Jag gör som jag vill, och Eivor: Jag haaar faktiskt hittat en frissa äntligen, nu när man börjar närma sig halvseklet... i Jomala. Hon är kalas... såhär långt.
    Susy: DU SKULLE BARA VÅGA!!!!

    SvaraRadera
  5. :) Med två kids som vill färga / bleka / slinga och behöver mycket produkter så är valet egentligen inget val för mig :) Jag klipper bort där det spretar ut för mycket eller ligger för platt och så ler jag mot mig själv i spegeln och är nöjd och gillar läget. Eller grimaserar och gillar det inte, men inget blir bättre av det *S* Någon gång per två år ungefär går jag till Dessa på hårfästet.(Man måste ju klippa håret baktill också) Fast nu är det nog längre sedan tror jag...
    Sedan, när kidsen är färdigutbildade och jobbar och klarar sig själva, då ska jag bli fåfäng och klippa mig vacker ellernåt ;) (Om jag har nåt hår kvar) Är det Hårfästet du går till också, Bella? PS varför går det inte att kommentera som Draksprak här fast jag är inloggad??

    SvaraRadera
  6. Japp, jag går numera till Dessa och kommer troligen att göra det så länge hon orkar hålla i en sax. Jag har ingen aaaning om varför saker och ting inte fungerar på bloggen. Tex. så lyckas jag inte att ha fotona kvar på de som följer bloggen, mer än ett dygn i taget. FÖRBANNA! Jag måste fråga något blogg-geni om mitt bloggintresse fortsätter att hålla i sig. (Jag märker att andra blir ivrigare att blogga när jag är inne på deras bloggar och kommenterar, så det gäller att ligga i.)
    Nu väntar jag med spänning på att du skall bli fåfäng, vill liksom se resultatet...

    SvaraRadera
  7. Hm, antar att man måste fixa kläder också om man ska vara fåfäng :/ (Min vinterjacka härstammar från -04 när jag vägde 40 kg mer än i dag och inte lär jag ska kunna prioritera någon ny i år heller) Think I´ll need a P.S. Personlig shoppare. Ellernåt.

    SvaraRadera